سفر هیات کمسون حقوقی به کره جنوبی

تبلیغات

سفر هیات کمسون حقوقی به کره جنوبی

سفر هیات کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی به کره جنوبی هیات کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی به ریاست اللهیار ملک شاهی نماینده محترم کوهدشت و رئیس این کمیسیون به همراه آقایان حمیدرضا طباطبائی نائینی و ابوالفضل ابوترابی نمایندگان محترم نائین و نجف آباد از تاریخ 22 تا 26 دیماه به کره جنوبی سفر و با مقامات ذیربط این کشور دیدار و گفتگو نمودند. این هیات در این سفر که با هدف آشنائی با سیستم حقوقی و قضائی و همچنین چگونگی تصویب قوانین مرتبط در مجلس ملی کره جنوبی به این کشور سفر کرده بودند ضمن بازدید از صحن علنی و بخشهای مختلف مجلس ملی این کشور، با رئیس کمیسیون قضائی و عدالت مجلس این کشور و معاون وزیر دادگستری و همچنین قائم مقام وزیر برابری جنسیتی این کشور دیدار و گفتگو نمودند. هیات ایرانی در این دیدارها، گزارشی از جایگاه و نقش پارلمان در سیتم سیاسی ایران ، فرایند تصویب قوانین حقوقی و قضائی مرتبط در مجلس شورای اسلامی و همچنین رویه های معمول قضائی در سیستم قضائی ایران و جایگاه زن و خانواده در اسلام و ایران را تشریح کردند . تبادل تجربیات پارلمانهای دو کشور در تصویب طرحها و لوایج و همچنین تبادل هیاتهای بیشتر جهت بهره مندی افزونتر از این تجربیات نیز مورد تایید طرفین قرار گرفت. هیات ایرانی همچنین از یکی از زندانهای کره جنوبی که بیشتر جنبه اموزش زندانیان را بر عهده دارد بازدید واز نقاط مختلف آن دیدن بعمل اوردند. اقای احمد معصومی فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول در ضیافت شامی که به افتخار ورود هیات در محل اقامتگاه سفیر برگزار نمودند ضمن اشاره به سابقه روابط دوستانه دو کشور ایران و کره جنوبی ، بر اهمیت گسترش روابط فیمابین در همه حوزه ها بویژه روابط پارلمانی تاکید و اعلام داشتند برای اولین بار در طول روابط ، رئیس مجلس ملی کره جنوبی به ایران سفر خواهند کرد.

 

سفر هیات کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی به کره جنوبی

هیات کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی به ریاست اللهیار ملک شاهی نماینده محترم کوهدشت و  رئیس این کمیسیون به همراه آقایان  حمیدرضا طباطبائی نائینی و ابوالفضل ابوترابی نمایندگان محترم نائین و نجف آباد از تاریخ 22 تا 26 دیماه به کره جنوبی سفر و با مقامات ذیربط این کشور دیدار و گفتگو نمودند.

این هیات در این سفر که با هدف آشنائی با سیستم حقوقی و قضائی و همچنین چگونگی تصویب قوانین مرتبط در مجلس ملی کره جنوبی به این کشور سفر کرده بودند ضمن بازدید از صحن علنی و بخشهای مختلف مجلس ملی این کشور، با  رئیس کمیسیون قضائی و عدالت مجلس این کشور و معاون وزیر دادگستری و همچنین قائم مقام وزیر برابری جنسیتی این کشور دیدار و گفتگو نمودند.

هیات ایرانی در این  دیدارها، گزارشی از جایگاه و نقش پارلمان در سیتم سیاسی ایران ، فرایند تصویب قوانین حقوقی و قضائی مرتبط در مجلس شورای اسلامی و همچنین رویه های معمول قضائی در سیستم قضائی ایران و جایگاه زن و خانواده در  اسلام و ایران  را تشریح کردند . تبادل تجربیات پارلمانهای دو کشور در تصویب  طرحها و لوایج و همچنین تبادل هیاتهای بیشتر جهت بهره مندی افزونتر از این تجربیات  نیز مورد تایید طرفین قرار گرفت.

هیات ایرانی همچنین از یکی از زندانهای کره جنوبی که بیشتر جنبه اموزش زندانیان را بر عهده دارد بازدید  واز نقاط مختلف آن دیدن بعمل اوردند.

 

اقای احمد معصومی فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول در ضیافت شامی که به افتخار ورود هیات در محل اقامتگاه سفیر برگزار نمودند ضمن اشاره به سابقه روابط دوستانه دو کشور ایران و کره جنوبی ، بر اهمیت گسترش روابط فیمابین در همه حوزه ها بویژه روابط پارلمانی تاکید و اعلام داشتند برای اولین بار در طول روابط ، رئیس مجلس ملی کره جنوبی به ایران سفر خواهند کرد.



برچسب ها : ,,

هفته فرهنگی در سئول

سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول افتخار دارد با برگزاری هفته فرهنگی با مشارکت کوریا فوندیشن از تاریخ 4 لغایت 7 فوریه 2014 ( مصادف با 15 تا 18 بهمن ماه 1392 ) ، فرهنگ کهن و باستانی  ملی و اسلامی ایران را در قالب عکس ، پوستر ، فیلم و صنایع دستی به نمایش گذاشته تا نسبت به معرفی هر چه بهتر و بیشتر ایران زمین به دوستداران آن بویژه مردمان کره جنوبی اقدام نماید .

حضور شما در مراسم افتتاحیه که با حضور سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران و برخی از سفرا و دیپلماتهای سایر کشورها و همچنین برخی از مقامات و مسئولین کره جنوبی در روز  سه شنبه 4 فوریه در ساعت 3.30 بعد ازظهر برگزار خواهد شد،جلوه ویژه ای به این نمایشگاه بخشیده و نشان دهنده اهتمام و توجه ویژه شما ایرانیان عزیر بویژه فرهیختگان دانشگاهی و دانشجویان عزیر به فرهنگ و هنر ایران اسلامی می باشد .

زمان : چهارم لغایت هفتم فوریه 2014 (  15 تا 18 بهمن ماه 1392 ) از ساعت 9 لغایت 20

مکان : سالن کوریا فوندیشن به آدرس :

Korea Foundation Cultural Center :

한국국제교류재단 문화센터 -  전자우편 : kfcenter@kf.or.kr - 전화 : (02) 2151-6500

 팩스 : (02) 2151-6590 - 주소 : 서울특별시 중구 을지로5길 26 센터원 서관 2층(전시실), 19층(세미나실) - 우편번호: 100-210 - 부서 : 인사교류팀, 문화예술교류팀, 문화센터사업팀, 지식정보사업팀



برچسب ها : ,

پادشاه یی سان

این متنو ترجمش کردمو سعی کردم به زبون ساده بنویسم..بابت اشکالاتش عذر خواهی میکنم...

kn6k7eryob13b5hqrtgr.jpg

 

;.jpeg

 

tryty.jpeg

پادشاه جونگ جو( نام زمان تولدش:یی سان)(تولد:28 اکتبر1752-فوت:18 اگوست 1800)22 امین پادشاه جوسان بود..وی در28 اپریل سال 1776 به سلطنت رسید.

ان پادشاه تلاش های مختلفی برای اصلاح و بهبود کشور جوسان انجام داد.برخی از مورخین میگن ایشون موفق ترین و رویایی ترین پادشاه جوسان بود...

وی سلطنت خودش رو از پدرش بزرگش پادشاه یانگ جو(پسر بانو دونگ یی)به ارث برد و بعد از شاه یی سان پسرش سون جو(1800-1834) به سلطنت رسید...

زندگی نامه

ایشون فرزند ولی عهد سادو و(که توسط پدر خودش یعنی پادشاه یانگ جو به قتل رسید)بانوهی کیونگ بودند.بانو هی کیونگ تمام اتفاقات زندگی خودش رو به صورت مکتوب دراورد که الان یه منبع خیلی خوب برای مطالعه و به دست اوردن اطلاعات درباره اون زمانه.

وقتی ایشون ولی عهد بودن با شخصی به نام هنگ گوک یونگ اشنا شدن که یک سیاست مدار بحث برانگیز بود که البته به شدت مورد اعتماد یی سان بوده اما بعدها به خاطر طمعش برای قدرت تبعید میشه...

پادشاه جونگ جو بیشتر وقت خودش رو صرف تبرعه کردن پدر خودش میگذروند(درباره ولی عهد سادو هم براتون مطلب میذارم)که البته موفق شدن دربار سلطنتیشون رو به شهر سوان منتقل کنند که نزدیک ترین شهر به ارامگاه پدرشون بود..و البته برای محافظت از مقبره پدرشون قلعه ی Hwaseong رو ساختن(عکسشو تو یکی از پست ها میذارم) که الان جز میراث جهانی یونسکوئه...

پادشاه یی سان قبل از اینکه به سلطنت برسند سعی زیادی کردند برای اینکه پدر خودشون رو از خیانت تبرئه کنند..که زیاد موفق نمیشدند.روزی که ایشون تاج و تخت رو به دست گرفتند در جلسه دربار اعلام کردند:که من پسرولی عهد سادو هستم..البته این حرف در اون زمان یک بیانه ی جسورانه بود که باعث ترس تمام کسانی شد که در مرگ ولی عهد سادو دست داشتند..

ادامه دارد....



برچسب ها : ,,,,,,

عکس واقعی ملکه مین

این عکس یکی از ملکه های دوران جوسانه...جوسان یا جوسون یا خاندان سلطنتی یی...البته این جوسانو با اون چوسان قدیم که مربوط به قبل از میلاده اشتباه نگیرید..اون اصلش گوچوسانه و این یکی فامیلیشون یی یا همون به تلفظ ایرانی لی هست و مربوط به بعد از میلاده

picture2.png

 

ایشون در 8 اکتبر سال 1895 از دنیا رفتند...



برچسب ها : ,,,,,,,,,
.